1.7.6 Professió, titulació, càrrec



Les carreres tècniques segueixen presentant majoria masculina, mentre que les titulacions més socials tenen entre les seves files una manifesta presència femenina. I, com és lògic, això transcendeix al mercat laboral: “Avui dia, les dones tenen una major penetració en llocs vinculats a recursos humans, comercial o ‘màrketing’ i menor en els llocs tècnics” (...).
“La dona a partir dels 32 anys endavant pot optar a més oportunitats, però aquesta etapa sòl coincidir amb la seva aspiració a ser mare i, en moltes ocasions, opta per una dedicació familiar que comporta jornada reduïda, la qual cosa  no permet una dedicació compatible amb les posicions de major responsabilitat”. (...) els homes prefereixen treballs a jornada completa (...), mentre que les dones opten per un horari intensiu en un 34% dels casos i només un 25% escull la jornada completa (...).
(...) la dona presenta un recorregut professional més curt que l’home, per la seva incorporació més tardana al mercat professional, la seva elecció de jornades laborals més curtes o la seva desvinculació del treball quan són mares, el que comporta acumular menys bagatge professional i es relaciona amb sous més baixos.
Elena Castells, Desigualdades económicas, ES 23-05-2009.


Entorn enriquidor
(...) El que més m’ha sorprès, i el que més enriquidor m’està resultant, és que a Boston hi ha una concentració de talent impressionant. Cada dia em trobo amb persones que m’aporten idees noves, idees que a mi mai se m’haurien ocorregut i que m’ajuden a millorar el meu treball. Em llevo al matí pensant “a veure quina sorpresa em porta el dia d’avui!”. És un entorn que et fa sentir jove, amb ganes d’aprendre i de fer coses noves.
J. Corbella, entrevista a Josep Baselga, “Catalunya tiene que ser una cuna de talento joven”, La Vanguardia 4-01-2011.